I. Zakres przedmiotowy
1. Ogólne warunki handlowe i techniczne mają zastosowanie do wszelkich umów i zamówień, których stroną wykonującą świadczenie jest Lakiernia Proszkowa Maleks (zwana dalej Zleceniobiorcą).
2. Przedmiotem umów może być nakładanie powłoki lakierniczej.
3. Niniejsze ogólne warunki handlowe i techniczne określają w szczególności: procedurę składania zamówień, zasady i terminy ich realizacji, zasady składania reklamacji, terminy płatności.
4. Niniejsze ogólne warunki handlowe i techniczne są zamieszczone na stronie internetowej Zleceniobiorcy: www.maleks.net.pl
II. Zamówienia.
1. Zleceniodawca składa zamówienia pocztą elektroniczną lub na druku zamówienia. Zleceniodawca powinien załączyć do zamówienia dokumenty rejestrowe przedsiębiorstwa.
2. Zamówienia złożone w formie druku zamówienia powinno być podpisane przez osoby upoważnione do reprezentacji lub posiadające pełnomocnictwo do występowania w imieniu Zleceniodawcy.
3. Zamówienie złożone przez Zleceniodawcę powinno wskazywać:
3.1. dokładny opis produktu (parametry techniczne, typ, numer jakiego środowiska korozyjności będzie miał zastosowanie przedmiot, przeznaczenie obiektu, itd.),
3.2. sposób dostawy (odbiór własny, dostawa przez Zleceniobiorcę),
3.3. miejsce dostawy
3.4. osobę upoważnioną do dokonania odbioru,
3.5. oczekiwany okres gwarancji, w przypadku nieokreślenia terminu gwarancja nie będzie udzielana,
3.6. należy podać stronę lakierowania, w przypadku braku takiej informacji usługa zostanie wykonana (po obu stronach)
4. W zamówieniach na wykonanie usługi lakierowania proszkowego należy przedstawić rysunki z zaznaczeniem miejsc na wykonanie otworów technologicznych. W przypadku braku rysunków lakiernia nie ponosi odpowiedzialności za wykonane otwory technologiczne.
5. Zamówienie musi zawierać specyfikacje materiałową dostarczonych elementów (przede wszystkim parametr odporności temperaturowej). W przypadku braku takiej informacji Zleceniobiorca nie ponosi odpowiedzialności za ewentualne niepożądane skutki wynikające z technologii lakierowania proszkowego.
6. Zleceniobiorca na życzenie Zleceniodawcy potwierdza zamówienie, w szczególności określając:
6.1. cenę zamówionej usługi oraz (ewentualnie) wysokość udzielonego rabatu,
6.2. termin dostawy
6.3. potwierdzenie rodzaju transportu oraz sposobu odbioru lub dostawy.
7. Zleceniodawca składając zamówienia oświadcza, że spawy w miejscach łączeń są w 100% szczelne.
III. Ceny.
1. Ceny ustalane są indywidualnie do każdego zamówienia.
2. Zleceniobiorca zawsze podaje cenę netto.
3. Zleceniobiorca zastrzega sobie prawo zmiany cen w zależności od sytuacji rynkowej, wskaźnika inflacji, zmiany kursów walut, zmiany cen materiałów,
4. Zleceniobiorca ma prawo podwyższyć ceny umowne w przypadku zmniejszenia zamówienia bądź odstąpienia przez Zleceniodawcę od wcześniej uzgodnionych poziomów odbioru.
IV. Dostawa
1. Dostawa polakierowanych elementów następuje w sposób określony w potwierdzeniu zamówienia.
2. Dostawa może zostać wstrzymana w przypadku zalegania przez Zleceniodawcę z wymagalnymi płatnościami względem Zleceniobiorcy.
3. Zleceniobiorca podejmie wszelkie możliwe starania, aby dostawa została zrealizowana w terminie wskazanym w potwierdzeniu zamówienia.
4. Zleceniobiorca zastrzega sobie prawo do uzgodnienia ze Zleceniodawcą harmonogramu dostaw w zależności od wielkości złożonego zamówienia.
5. W sytuacji, gdy Zleceniobiorca z przyczyn niezależnych od siebie, nie będzie w stanie dostarczyć zamówionych polakierowanych elementów w oznaczonym terminie, niezwłocznie powiadomi o tym fakcie Zleceniodawcę i wskaże najbliższy możliwy termin dostawy.
V. Transport i odbiór towaru.
1. Sposób transportu i odbioru polakierowanych elementów przez Zleceniodawcę strony ustalają indywidualnie, przy uwzględnieniu możliwości transportowych Zleceniobiorcy.
2. Polakierowane elementy są transportowane w specjalnej foli stretch, która musi być niezwłocznie usunięta przez Zleceniodawcę po wykonaniu transportu. Folia, w którą pakowany jest polakierowany materiał służy tylko i wyłącznie do zabezpieczenia elementów do transportu i rozładunku.
3. W przypadku odbioru polakierowanych elementów transportem własnym, osoba działająca w imieniu bądź na zlecenie Zleceniodawcy obowiązana jest przedstawić stosowne upoważnienie do odbioru.
4. W przypadku, gdy transport polakierowanych elementów jest wykonywany przez Zleceniodawcę, Zleceniobiorca jest zobowiązany:
4.1. określić godziny, w których polakierowane elementy mogą zostać dostarczone,
4.2. pozostawać w gotowości do odbioru polakierowanych elementów w uzgodnionym terminie,
4.3. miejsce dostawy
4.4. wskazać osobę upoważnioną do dokonania odbioru polakierowanych elementów,
4.5. dokonać rozładunku polakierowanych elementów w ciągu 2 godzin od jego dostarczenia- za dodatkowy czas postoju Zleceniodawca ma prawo naliczyć karę umowną w wysokości 150,00 złotych za każdą rozpoczętą godzinę opóźnienia.
5. Zleceniodawca dokonuje odbioru ilościowego i jakościowego polakierowanych elementów oraz niezwłocznie informuje Zleceniobiorcę o wystąpieniu ewentualnych nieprawidłowości.
6. Odbiór polakierowanych elementów będzie odbywał się poprzez podpisanie protokołu zdawczo-odbiorczego przez osobę upoważnioną do odbioru.
VI. Płatność.
1. Wszelkie płatności Zleceniodawcy powinny być dokonywane na podstawie wystawionej przez Zleceniobiorce faktury VAT i w oznaczonym w niej terminie.
2. Płatność dokonywana jest gotówką w kasie bądź w formie przelewu bankowego na rachunek Zleceniobiorcy wskazany na fakturze VAT.
3. Za dzień zapłaty uważana jest data wpłaty gotówki w kasie bądź data wpływu środków na rachunek bankowy Zleceniodawcy,
4. W przypadku braku zapłaty za dostarczone polakierowane elementy w terminie wskazanym w fakturze VAT, wszelkie należności Zleceniodawcy stają się natychmiast wymagalne i mogą być dochodzone przez Zleceniobiorcę w pełnym zakresie.
VII. Odpowiedzialność Zleceniobiorcy.
1. Zleceniobiorca wykonuje lakierowanie zgodnie z aktualnie obowiązującymi normami, posiada aktualne wymagalne atesty jakościowe na materiały wykorzystywane do realizacji zlecenia oraz są oznaczone zgodnie z obowiązującymi dla nich przepisami.
2. Zleceniobiorca odpowiada wyłącznie za wady, które uwidoczniły się w warunkach normalnego używania polakierowanych elementów oraz przy jego właściwym wykorzystaniu i eksploatacji.
3. Zleceniobiorca nie ponosi odpowiedzialności za nieprawidłowe zastosowanie oraz magazynowanie sprzedanych polakierowanych elementów przez Zleceniodawcę lub inny podmiot na jego zlecenie. Polakierowany materiał musi być przechowywany w suchych i przewiewnych pomieszczeniach z wykluczeniem narażenia na działania zewnętrznych warunków atmosferycznych.
4. Zleceniobiorca nie ponosi odpowiedzialności w przypadku, gdy dostarczony materiał do lakierowania nie spełnia parametrów technicznych i konstrukcyjnych pod kątem poddania do obróbce lakierniczej.
5. Zleceniobiorca nie odpowiada w przypadku, gdy z polakierowanych elementów nie zostanie usunięta folia stretch po dostarczeniu go na miejsce dostawy. W przypadku zabezpieczenia elementów folią ochronną, folia ta powinna zostać usunięta w czasie podanym w karcie charakterystyki, w innym przypadku może dojść do zwulkanizowania się folii i powstania
nieusuwalnych plam.